torsdag 11 december 2008

Förbättring och test

Nu är det 30 minuter på tvätten och den håller på att centrifugeras. Har min duschkabin och tvättmaskin stående ganska nära varandra i badrummet. Vore skönt om rutan i duschkabinen klarade sig. Igår kväll tog jag ner plasten som vi satt upp och drog på silikon på insidan också. Hade ju tyvärr redan börjat använda vit silikon istället för transparent så jag fortsatte med detta. När jag drog handen över glaset för att smeta ut silikonet kände jag sprickor och allra värst var i hörnen.

Fyllde som sagt i överallt och satte en bit av aluminum på baksidan. (Fäste den med superlim och silikon) Den var lång nog att stödja baksidan mellan två hörn. Nu hoppas jag bara på att slippa glassplitter. Om det håller så är ju nästa steg hur jag ska göra för att få det acceptabelt snyggt igen, måste nog hänga något framför. Väntar på att inköpsstället återkommer med svar om garantin innan jag agerar. Har läst på lite om det som hände mig och antagligen har det skapats spänningar när jag satt dit duschstången som jag själv borrat hål för. Undrar varför det inte är förborrat innan leverans?

Inga kommentarer: