lördag 14 november 2009

Idag blir det dyrt! (enligt planen iaf)

Idag ska jag ha en lugn dag hemma ensam med hunden. Planen är att vi ska städa lite, kratta löv och sätta upp lite OSB-skivor. Fram till för 1,5 h sedan så trodde min sambo att vi skulle iväg och hugga ved hos hennes syster. Det var tills två av hennes kompisar dök upp och kidnappade henne (hon fyller år nästa vecka) för att ge henne en dagsresa i present.

Själv började jag dagen med att lägga upp en budget för hennes resa då slut destinationen är Gekås (Ullared). Tanken var att det skulle hålla henne från att förköpa sig men nu när det är färdigräknat så visade det sig att hon har mer än 6000 kr hon kan göra sig av med på olika saker. När jag tänker på priserna och utrymmet i bilen så blir jag blir högst förvånad om hon hinner köpa för mer.

Det handlar nämligen om tid också, jag tittade på webkameran och det visade sig vara riktigt lång kö just nu. Jag hoppas att de kommer in i någorlunda god tid och får en riktigt trevlig dag.

1 kommentar:

Auri sacra fames sa...

Hon lyckades att köpa tillräckligt med saker för att kvittot skulle bli över en halvmeter långt=) Ändå väldigt mycket saker för 3750 kr...