fredag 24 april 2009

Helgstart

Jag startar helgen med ett leende på läpparna. Under veckan har jag jobbat övertid nästan varje dag. Då jag har en tjänst som innebär frihet under ansvar så har jag ingen övertidsersättning men det har aldrig varit så kul att jobba över tidigare. Vi har saker att göra trots vår bransch är väldigt konjunkturskänslig.

När jag gått hem för dagen så tittade jag in på min aktiedepå och mina aktieinnehav har faktiskt stigit mer än OMX i år. Förändringen sen inköpspriset ligger på +18,04. Ska jag räkna rätt så har min portfölj ökat med mer än 40% i år då jag började året på -24% men nu tävlar jag mot OMX och vi ligger nästan lika.

Nu beror väl övertiden på tillfälligheter precis som att aktievärdet kan vara tillfälligt och kryddat med en massa tur. Det kvittar, jag börjar helgen med ett leende i vilket fall. Nu ska jag börja laga mat åt mig och min sambo då hon kommer hem om en kvart.

2 kommentarer:

Y sa...

Jag hoppas att du får en underbar helg och att du även på måndag får starta dagen med ett leende:)

Auri sacra fames sa...

Tackar! (Helgen har varit riktigt bra hittills så nu är det bara måndagen kvar=)