måndag 11 maj 2009

Återbetalning på semester

Nu är jag tillbaka från vår minisemester med min sambos bror och hans tjej. Helgen har både varit trevlig och billig. Med bensin, fiskekort och lite presenter slutade det på under 500 kr i kostnad för både mig och min sambo. Skälet till att det blev så billigt är att vi bodde i min sambos morfars torp. Han var också på plats med sin fru i helgen och bjöd på all mat. Vi var noggranna med att påpeka att vi ville ha en retur med fiske hemma hos oss inom kort så att vi kan bjuda igen.

Jag gillar att göra fynd dvs. att jag hittar saker att köpa riktigt billigt. Det är extra roligt att göra fynd på resor då det känns som att resan betalar igen sig när jag hittar något att köpa till ett fyndpris.

I helgen valde vi att ta vägen förbi Lager 157 i Gällstad när vi ändå var ute och åkte. Det bästa fyndet jag gjort där är när jag köpte en kostym (J.Lindeberg) som hade ett ordinariepris på 3000 kr för 1 kr under en av deras kampanjer. Nu tycker jag iofs att det blivit sämre för varje gång jag besökt butiken och i helgen hade de inte så mycket kläder som tilltalar mig.

Jag hittade bara 3 par kalsonger, en regnrock och en hopfällbar sittpall. Redan här var resan betald i jämförelse med ordinariepriset (249* 3 kalsonger=747 kr, mitt pris 99 kr). Regnrocken och sittpallen var deras eget märke som inte är särskilt dyrt.

Det bästa fyndet gjorde nog min sambo. Hon har pratat om att hon vill ha en klocka med ett lite bredare armband och nu hittade hon en för 100 kr. Lite tråkigt för hennes brors sambo som hade köpt en likadan modell (samma märke) i en annan färg för 900 kr tidigare under året.

Inga kommentarer: