söndag 27 september 2009

Golvisolering

Igår satte jag in gipstaket i förrådet tillsammans med en kompis. Nu är nästa steg att köpa en jordkabel så att jag kan dra ut ström. Sist vi köpte en sådan kabel så var det absolut billigast på Biltema. Nu är det inte säkert att det är så längre men jag ska göra en prisjämförelse för att se om det är värt resan till närmaste butik. I jämförelsen så ska jag även ha med en oljefylld elradiator då vi ska hålla plusgrader i förrådet.

Blir det en resa till Biltema så kommer vi även att stanna till på IKEA. Där ska vi köpa ett par mattor då vi inte har en enda matta i huset. Det handlar inte om att vi inte ägt några men de vi haft tidigare passade tydligen inte enligt min sambos estetiska sinne.

Ett relativt billigt sätt att isolera golven lite extra för att få ett trevligare inomhusklimat (och hem) även om det inte tillförs lika mycket värme som förra året.

Inga kommentarer: