torsdag 7 maj 2009

Gör det själv

Igår kväll hämtade jag grillen i samband med en fisketur och den är verkligen enormt stor. Jag hade kunnat hålla en grillfest för 100 personer med denna grill men den kommer nog aldrig att behöva utnyttjas fullt ut. Det räcker gott och väl att använda ena sidan av oljefatet för att klara mängden personer som skulle kunna samlas på grillfest hos oss. Tyvärr fanns det inte plats att ta med ställningen till denna tunna så jag ska nog bygga en själv med natursten som bas.

Min kompis som "lånar" ut grillen på obestämd tid skämtade om att jag borde bygga en kolmila för att kunna täcka det enormt stora behovet av kol till denna grill. Han kommer nog bli förvånad när han blir bjuden på en grillkväll under sensommaren där vi grillar över vår egengjorda grillkol.

Vill du vet hur jag ska göra? Läs här: Gör ditt eget träkol

Inga kommentarer: