onsdag 19 maj 2010

Dubbla priset

I veckan var jag och handlade på Hemköp. Jag brukar aldrig vara där annars men de har ett glutenfritt bröd som min sambo är väldigt förtjust i. Då jag själv brukar handla på Willys så kände jag igen varorna (Axfood).

Jag blev verkligen förvånad då en del av matvarorna som jag brukar köpa var mer än dubbelt så dyra. Framåt kommer jag bara att handla bröd till min sambo på Hemköp (om jag inte kan få stadens Willys att plocka hem samma sort), dubbla matkostnader är inget jag strävar efter.

Har du koll på vilken butik som är billigast i ditt närområde? Om du inte har det så kan du gå in på Matkompassen och göra en prisjämförelse.

3 kommentarer:

Cristoffer sa...

Baka själv?

http://stockmansbrod.blogspot.com/

Auri sacra fames sa...

Hej Cristoffer!
Min sambo bakar ibland då hon är glutenallergiker. Hon har ett recept där resultatet faktiskt smakar bröd. Oftast får hon stå ut med något som liknar bröd men med ett smaklöst innehåll i gummikonsistens. Alternativen börjar ändå bli bättre nu än tidigare...

Själv är jag inte så motiverad att baka då det nybakade bara blir till mig... Men kanske skulle jag experimentera med dina recept och ersätta vetemjölet med ett glutenfritt alternativ, kanske blir kanon=)

(Gillar ju saker som sänker mina kostnader också)

J sa...

För en månad sedan gjorde de om vårat lokala hemköp till willys. Sedan dess har kundantalet ökat med ca 150% och kunderna är nöjda över billigare matkassar. Win-win!