lördag 11 januari 2014

Bonus på köp

Våra matinköp delas mest upp mellan ICA och Willys. Willys ligger inte så långt från det gym jag tränar på och jag brukar handla efter att jag tränat på kvällarna. Ibland händer det att Willys hinner stänga eller att jag behöver handla en dag då jag inte ska träna. Då hamnar jag oftast på ICA som passeras på vägen hem från jobbet.

Jag vet egentligen inte varför jag inte tagit tag i det tidigare men nu tecknade jag äntligen ett ICA bonuskort. Har stört mig enormt när jag ska köpa något och så är det erbjudande för de som har kortet när jag saknat ett. Förutom erbjudanden så får man ju även tillbaka 1 procent av sina inhandlade kronor vilket sänker matkostnaderna litegrann.

Jag har även ett bonuskort hos en av stadens bygghandlare. Det har gett tillbaka tusenlappar i bonuscheckar men det beror ju på att vi handlat väldigt mycket. Känns ändå bra när återbäringen dyker upp.

Tidigare var mitt kontokort kopplat till Preem som gav lite bonuscheckar tillbaka på bensin  men det tror jag de tagit bort. Mitt kontokort är kopplat till Willys+ även om det inte verkar göra så mycket nytta. I januari har jag t.ex. handlat tre gånger för totalt 1366 kronor. Tack vare att jag är inkopplad så har jag sparat 0 kronor enligt willys+appen jag laddat ner och likadant är det de senaste månaderna (i mars och april sparade jag dock totalt 68 kronor genom att kortet var kopplat).

För övrigt är jag inte så insatt i vilken återbäring man kan få från olika kostnadsställen genom att registrera sig. Någon som har ett bra tips på ytterligare bonuscheckar som man kan få del av?  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Willys är mer än 1% billigare än ICA överlag och de flesta varor är ju likadana om inte t.o.m samma märke. Kanske testa jämföra köpa samma matkasse en gång och se vilket som lönar sig för dig. Kör på hos Willys. ;)

Unknown sa...

Kör själv på ica mastercard som student, vilket gör att det är gratis. Fördelaktigt tycker jag.
Annars så försöker jag varierar mellan willys och ica beroende på vilka erbjudande som finns den veckan.
Jag har Netto i närheten men där finns inte allt man vill ha.

Ekonomen sa...

ICA-kortet är bra, vi får hem runt 50-75 kr varje månad. Plus specialerbjudande på varor vi handlar ofta (helt OK om man inte får lite storebror-ser-dig-känsla).

Hemköp har också bonus som kan kopplas till ditt kreditkort så du inte behöver släpa kort.

Bäst för oss förra året var att byta till OKQ8 VISA. 1 % återbäring kontant på allt man handlar, utom bensin på konkurrerande mackar. Vi har fått ut 1600 kr hittills i reda pengar, d.v.s. checkar som man löser in mot kontanter på närmaste OKQ8-mack. Perfekt.

Anonym sa...

ClasOhlson 3% på inköp.

Sedan använder man självklar okq8 eller shell MasterCard för att betala så får man 1% där också..

Auri sacra fames sa...

Anonym 1
Handlar på Willys när tillfälle ges, dvs när jag tränar och är i rätt ände av staden. Ibland så hinner de stänga eller så har jag bara inte tid att ta mig dit och då blir det Ica som ligger mest geografiskt korrekt gentemot mitt boende.

Auri sacra fames sa...

Kanjagblirik Motmiljonen
Gratis är gott =)Har också bott jämte en Nettobutik innan jag flyttade ut på landet men det dög mest till panikhandel, svårt att veckohandla och hitta allt man vill ha där.

Auri sacra fames sa...

Ekonomen
Precis vad jag var ute efter! Minns inte när jag var i en hemköpbutik sist men det är väl bara att koppla upp kortet.

OKQ8-kortet låter ju kanon, ska teckna ett direkt! Stor tack för tipset!

Auri sacra fames sa...

Anonym 2
Ännu ett jättebra tips med Club Clas, 3 % är ju ganska mycket, får ta och gå igenom deras sortiment och priser.
Tack för detta!

Auri sacra fames sa...

Tack för alla kommentarer!