söndag 22 augusti 2010

Ny dator

Datorn som jag lagade med sytråd och tejp håller fortfarande. Vi bestämde att vi inte ska flytta den från skrivbordet så att den sköra ihoplappningen inte trillar i bitar. Från eftermidddagen till kvällen står den därför ofta i solsken och har inte kunnat användas.

Även min jobbdator började krångla och mycket av dagens teknik är verkligen en kortvarig lycka som gräver djupa hål i plånboken. Jag gjorde min chef uppmärksam på hur mycket arbete som sträcker sig in på min fritid och hur alla parter vinner på att jag t.ex har möjlighet att jobba hemifrån.

Nu sitter jag hemma i soffan framför min nya jobbdator (bytte fast mot bärbar med dockningsstation) där jag även fick till ett mobilt bredband som var bra mycket snabbare än vårt privata abbonemang. Denna idé gör att vi egentligen inte måste köpa en ny dator samtidigt som den underlättar mitt arbete. Jag har lagt undan pengar till ett privat datorköp och de får ligga som en avsättning fram till den dagen vi behöver köpa en ny.

Inga kommentarer: