torsdag 2 september 2010

Kul med ny dator...

Kul med ny dator...

Alla arbetsuppgifter i Word och Excel tar längre tid än vanligt och igår la jag ca 20 minuter på att hitta rätt inställning för att skriva ut ur skrivarens sidoinmatningsfack på jobbet.

Min sida Gratis Bilder kan inte uppdateras för att jag helt enkelt inte lyckats rita något med den nya versionen av Paint.

Jag skrev precis ett långt blogginlägg om mina reparationer av bil och ekolod som försvann när jag skulle marginaljustera texten.

Just nu så saknar jag den gamla tekniken och min gamla dator. Denna känsla får mig att känna mig gammal.

För att sammanfatta mitt opublicerade och raderade inlägg (tänker inte skriva om det)

Bilbesiktning: Nybesiktigad, lite småfix men inte något jag behöver visa upp igen.
Ekolod: Fixat och köpt för 500 kr inklusive batteri och en verktgslåda där jag kan frakta allt i. Billigare än om jag hade köpt ett nytt batteri.

Förhoppningsvis lär jag och min nya dator oss att komma överens med tiden.

Inga kommentarer: