måndag 25 oktober 2010

Saknar du budget och excelkunskaper?

Tidigare har jag skrivit att excel är ett utmärkt redskap för att följa sin ekonomi och jag har även förespråkat att göra en månadsbudget. Ibland har jag funderat på att göra lite exceldokument som jag skulle lägga ut här på bloggen då jag jobbat en del med excel tidigare och har numera ganska lätt för formler osv.

I helgen upptäckte jag att det finns olika budgetalternativ färdiga att hämta hem från Microsoft Office Online. Där går det att hitta en studentbudgetmall, en familjebudget m.m. Ett bra alternativ att börja om du inte är så kunnig inom excel.

I min version av excel är det bara att starta programmet och välja Nytt uppe till vänster och sen hittar du alternativen under Microsoft Office Online. Kika på det om du saknar en budget!

Inga kommentarer: