söndag 31 maj 2009

Mors dag

Efter en lång sovmorgon började jag dagen med att spara lite pengar. Efter en snabb runda på vår tomt har jag samlat in lite material till två buketter som min sambo ska knyta ihop. Vi åker väl förbi någon affär och kompletterar detta med någon skraplott och choklad när vi åker på dagens besök.

Att ge bort lotter är ganska kul för mottagaren men det kan även hända att det inte är en endaste vinst och vi har gett bort våra pengar till Svenska Spel istället för den som ska firas. Själv hade jag tyckt vara roligare med Investeringslotten.

Investeringslotten (som endast finns som en trevlig present i min fantasi) är en skraplott på 50 kr. Du skrapar lotten och får veta vilken aktie som du är berättigad till att byta in lotten mot. Det ska även finnas en likadan ruta som på trisslotten där du kan skrapa fram ett nummer på 1-10 gånger vinsten. Alla lotter ger något även om det kanske är en aktie för 10 kr. Hade det funnits något sådant så hade min mor fått en sådan lott idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Annars kan man alltid ge bort en skraplott från www.skraplott.nu