måndag 28 november 2011

Strömavbrott

strömavbrott,elStrömavbrott är en bieffekt av vad som kan kännas som ganska mysiga vindar (så länge man är inomhus). Vårt avbrott i strömleveransen kom klockan 07.00 på söndag morgon och då märktes det hur strömberoende vi ändå är.




Strömavbrott skrek min sambo medan jag fortfarande låg kvar i sängen. Jag hoppade ur sängen och sprang fram till vattenkranen för att spola fram så varmt vatten som möjligt för att sedan hälla i ett kaffefilter med kaffe för att få min morgonkopp med kaffe.

När strömmen går så har vi en ficklampa som tänds automatiskt, fullt av värmeljus för värme och belysning tillsammans med ett stormkök men det är inte så att vi skulle klara ett längre strömavbrott. Nu varade strömavbrottet bara i 5,5 timmar samtidigt som det var plusgrader utomhus men det känns som att vi borde förbereda oss lite bättre till nästa gång det händer. Då kan det vara kallare samtidigt som strömavbrottet varar längre vilket gör att det inte räcker med elbesparingen som tröst.

Strömavbrottet
skar inte av oss från omvärlden, både mobiltelefoner och laptops var fulladdade. Ett plus till EON.s hemsida där jag kunde följa strömavbrotten och beräknad reparationstid.

Inga kommentarer: