måndag 25 maj 2009

Lätta steg

Ikväll har vi varit nere vid vårt servitut. Tillsammans med grannarna som vi delar servitutet med har vi rensat vass och städat. Det är verkligen skönt nere vid vattnet och drömmarna om en sjötomt dyker upp. Idag var det ändå fördelaktigt att inte ha en egen tomt vid sjökanten då det går ganska snabbt när vi är så många (6 byggnader i avtalet) som vårstädar.

En sjötomt kostar ungefär 750 000 - 1 miljon beroende på avstånd till staden och ofta måste de fixas för lika mycket till innan det går att bygga på den. Nu när jag börjat skissa på en plan så inser jag ganska snabbt att jag måste spara mer pengar långsiktigt om jag ska ha chans på ekonomisk framgång. När jag tänker på det så går jag med lätta steg ner till servitutet för att bada eller fiska då vi inte har så stora skulder som tynger.

Inga kommentarer: