måndag 15 juni 2009

Gamla synder

Idag gick jag igenom historiken på min aktiedepå. Tanken var att jag skulle sammanfatta alla insättningar så att jag inte lurar mig själv att jag ligger på vinst med tanke på t.ex. courtageavgifter.

För ett par år sedan gjorde jag två köp som fortfarande hänger kvar och påminner mig om hur det går om jag inte läser på (Eric A och CTT). När jag bläddrade tillbaka så hittade jag även två andra aktieaffärer som jag hade glömt bort.
* Bure 35 st, 3,13 kr/st
* Arti 200 st, 4,90 kr/st
Båda aktierna ägdes en kort tid och såldes med förlust.

Nu kommer jag att räkna procentuell förändring själv istället för att titta på depåns siffror. Genom att ta insatt kapital genom totalt kapital så får jag med fler saker som t.ex. utdelningar och siffrorna blir mer korrekta. Jag funderar även på att blanda in skatten i uträkningarna men jag har inte kommit överens med mig själv om hur jag ska räkna för att få så sanningsenliga siffror som möjligt.

Inga kommentarer: