måndag 8 juni 2009

Ratta in en passiv inkomst

Till skillnad från så många andra så var jag och min sambo iväg och röstade igår. Vi använder verkligen hennes bil dagligen och för varje meter vi kör så närmar vi oss ett bilbyte. Denna gång blev det även ett par extra rundor då jag såg en snattare komma utspringande från matbutiken med en kassörska efter sig. Jag trodde att han skulle bli lätthittad med tanke på hans kläder vilket gjorde att jag väntade tills min sambo handlat klart innan jag tog upp jakten. Tyvärr hade jag fel och han kom undan mitt försök till ett civilt ingripande.

Vi som kör näst intill dagligen borde kanske anmäla intresse för att sälja reklamplats på min sambos bil. Endast två insatser i starten (anmäla och klistra på) och sedan börjar inkomsten rulla in. Det är väl inte säkert att vi som har boende på landet är så intressanta som marknadsplats men det skadar inte att söka. Jag får ta upp detta med min sambo ikväll och se om hon är intresserad (hennes bil = hennes passiva inkomst). Har du en bil som du vill anmäla som en möjlig reklamplats för annonsörer? Läs vidare här: SvenskBilReklam

3 kommentarer:

Sefo sa...

Vilket bra tips! Det ska jag absolut kolla upp! =)

Auri sacra fames sa...

Skriv gärna ett par rader om vad du tycker och om hur det går om du provar då jag inte känner någon som testat detta.

Auri sacra fames sa...

Kanske skulle det funka med en flagga från pakethållaren, den versionen har jag faktiskt sett på mopeder som åkte runt och gjorde reklam=)