måndag 7 september 2009

Hemma från Öland

Nu har vi kommit hem från Öland. Förutom hundutställningen, där hunden lyckades få ett certifikat, så tog vi det mest lugnt. Det blev iofs en runda till Lång-Erik och en havspromenad på lördagen.

Jag tycker att det är helt ok att det kostar lite extra på semestern. I lördags gick vi till en restaurang och notan hamnade på ett par hundra kronor vilket jag inte bryr mig om. Något jag inte tyckte var ok var alla pengar vi la på saker som kaffe, mackor, skräpmat m.m. De där små löpande kostnaderna som hela tiden dyker upp.

Alla de kostnaderna hade vi kunnat minska avsevärt med lite planering. En fylld kylbag, medhavd vattenkokare m.m. hade gjort hela resan billigare. Nästa gång jag reser iväg så ska jag planera och förbereda innan vi åker. Då blir det mycket billigare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant! Enorm skillnad på att lägga lite extra pengar som man får något för, och det där som känns som slösande, även om det är semester. Men ibland går det knappt att undvika.