fredag 9 oktober 2009

Burkar, fulla som tomma


Spelet har stått stilla ett tag eller det har iaf varit tyst på bloggen. Jag har sprungit på 5 pantburkar och pantat 4 av dom. En del tycker väl att det är tråkigt med burksamling men jag letar efter möjligheter kring mig och för närvarande är det pantburkar som dykt upp. Alla kan plocka upp en burk och panta den men det är inte många som gör det.

Idag fick jag ett samtal när jag var på väg hem från jobbet. En kompis ringde och undrade om jag kunde ta en titt på hans föräldrars dator som gick ovanligt sakta. Då jag var precis utanför deras hem så svängde jag in direkt.

Jag anser inte att jag är särskilt duktig på datorer men jag kan väl det enklaste. Det jag hittade tid till att göra innan de skulle åka iväg var att ladda ner en ny webläsare, avinstallera ett par onödiga program samt minska programmen som startas automatiskt.

Detta tog mig ca 10 minuter och jag försökte fly så fort de pratade ersättning och sa att det är väl klart att jag hjälper till. Det gick inte utan jag blev påtvingad två öl som de tyckte jag kunde dricka i helgen.

När jag kom hem så ställde jag ölen jämte min plånbok med spelpengar. Kanske kan jag få ett tillfälle till försäljning bland törstiga kompisar kring helgens fotboll.

3 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Glömde naturligtvis burkarna men det kommer fler chanser,,,

J sa...

Hallå, hittade precis hit för första gången. Har läst mig hit ner och det är en riktigt bra blogg, kommer följas! =)

Auri sacra fames sa...

Tackar! =)