torsdag 22 oktober 2009

Spelstopp?

Nu var det åter dags att dela upp en lön mellan sparande på lång och kort sikt. Jag har börjat fundera på nästa års budget och vart jag skulle kunna hitta pengarna till en kamin m.m. Förutom det inköpet så finns det en del andra saker jag vill köpa under året som kommer.

Mycket handlar väl om och när min sambo lyckas få jobb efter studierna. Ändå räknar jag inte på hur mycket min ekonomi kommer att ändras i sådant fall. Det går inte att veta hur jobbsökandet kommer att gå redan nu och jag gick själv "arbetslös" (lite ströjobb) i sju månader efter studierna innan jag fick ett kvalificerat arbete.

Jag tänker inte införa något köpstopp men det finns andra saker som går att sluta med under ett år. Jag har dragit ner mitt spelande enormt men ändå kostar det en del om jag tittar på ett helår. Kanske skulle ett års spelstopp vara ett sätt för mig att förbättra mitt sparande. Alltingen det eller en stram spelbudget som inte tillåter mer än vissa sporadiska spel.

Inga kommentarer: