måndag 20 april 2009

Lite tyg, mycket pengar

I helgen kom jag och en kompis överens om att vi ska vara med i ett gånglopp om en månad på ca 6,2 mil. Jag har inga ordentliga skor att gå i och nu måste jag köpa nya. Med 20 minuter till godo så passade jag och min sambo på att smita in i en affär där vi trodde att vi skulle hitta skor till mig.

Innan vi hann fram till skorna så fastnade vi vid en ställning med kläder till halva priset. Jag hittade en t-shirt för 200 kr. Förutom t-shirten hittade jag ett par badbyxor som jag gillade och då det var tidspress glömde jag titta på prislappen. Vi sprang vidare till skorna och jag hann testa ett par som inte passade innan vi var tvunga att betala och rusa vidare.

När kassören slog in mina varor såg jag att totalsumman blev 750 kr. Jag trodde att det var något fel och tittade på prislappen på badbyxorna. Det var inget fel då ordinarie priset var 1100 kr. Lite saftigt för ett par badbyxor men jag brukar ha svårt att hitta kläder jag trivs i vilket gör att jag tar den smällen. Synd att jag inte hann med att hitta skor bara.

5 kommentarer:

Per Penning sa...

Jag har lärt mig att när det gäller kläder är priset underordnat förutsättningen för att trivas med plagget.

Auri sacra fames sa...

Det är precis så jag resonerar, att det är bättre att köpa ett dyrare plagg som jag faktiskt använder framför att bara ha det liggande i skåpet. Badbyxor skulle nog antagligen användas även om jag inte trivts klockrent med utförandet.

Jag provade en extra gång och hittade en kul detalj i en kapsylöppnare som hörde till och som alltid sitter i en av fickorna. Klippte av prislappen så jag slipper fundera på att lämna tillbaka vilket jag hade haft möjligheten till.

Robert - 2k sa...

Vad är det för ena McGyver-fillingar som har kapsylöppnare i plagget? :)

Auri sacra fames sa...

Glömde skriva att skriva med att:
Eftersom jag lägger undan en viss summa till kläder varje månad så går det inte åt mer pengar när jag köper dyra kläder utan det förlusten ligger i att jag får mindre plagg.

Auri sacra fames sa...

*hehe*
Inte mer avancerat än att det hängde en kapsylöppnare i ett snöre i en av fickorna. Löser iofs öppnandet av en kall öl vid strandkanten i sommar men det är det mycket annat jag kan använda till, McGyver hade nog använt ett vassstrå för att imponera=) Märke: Billabong