måndag 27 april 2009

Snart välter jag utedasset!

Nu har jag skickat iväg en offertförfrågan på det trä jag behöver för att bygga upp vårt förråd efter att jag rivit det gamla. Eftersom att hälften av det gamla förrådet består av ett utedass samtidigt som det börjat mögla p.g.a. tidigare ägaren inte lagade ett hål i taket så är det bäst att börja om från början.

Jag har en del av materialet redan nu då jag lyckats få tag på en dörr och takplåtar gratis tidigare. Då vi har en stor tomt så har jag en del materialhögar som ligger inne i skogen och väntar på att få användas i olika projekt. Min far som har stått för en hel del av högarna hotar med att han ska hämta tillbaka det som han lämnat om jag inte använder det innan han hittar ett hus att köpa. Jag berättade att han får hämta vad han vill och att jag bara blir glad om materialet går åt innan det förstörs.

Eftersom jag ändå ska beställa trä så la jag med de brädor som jag behöver till att renovera uteplatsmöbeln. Vi får hoppas att det inte blir så dyrt då jag endast beställer material till ett skal vilket gör att allt på insidan tillkommer efter att utsidan är klar.

Inga kommentarer: