tisdag 14 april 2009

Rättelse

Idag kände jag mig som den kille på den gamla reklamfilmen som knappt vågar titta på sin bildskärm när han loggat in på internetbanken efter en utekväll. (Vet inte vad det var för några som gjorde reklamen, ngn som vet vilken jag menar?) I vilket fall så sammanfattade jag kostnaden för helgen.

Vi har ätit gott, druckit gott och åkt mycket mellan hemmet och staden. Ändå har det inte gått åt så hemskt mycket pengar vilket gjorde att jag tänkte tillbaka. Jag har ju bjudit på mycket under helgen i form av både dricka och mat då vi haft gäster konstant.

Vad är det då jag glömde bort då jag trodde jag blivit fattig? Det jag kan komma på är att:
1, Det blev inte så många taxiresor utan en hel del skjuts löste sig med folk vi träffade på.
2, Vi handlade den mesta av maten i butik och lagade till istället för att köpa färdigmat.
3, Visst bjöd jag men när jag tänker tillbaka så blev jag även bjuden under helgen.

Nu behöver jag inte tänka tillbaka på helgen som ett ekonomiskt bakslag då jag tydligen varit hyfsat ekonomisk utan att tänka på det. Om alla är ungefär lika generösa så jämnar det ut sig även om jag är frikostig.

Inga kommentarer: