fredag 15 maj 2009

En vacker dag

Efter inspiration från min sambos föräldrar som tagit tag i sin idé så tog jag fram mitt gamla idéblock. Jag har inte tänkt på det på länge då renovering och ekonomi har varit i fokus men igår bläddrade jag igenom det och tittade på mina gamla idéer.

Det var allt möjligt och hade jag inte skrivit upp det så hade jag glömt bort de gamla tankarna. Vissa idéer är lite bättre och andra lite sämre i detta blandade anteckningsblock. Fläktskydd, tangentbordsförvaring, toapappersbehållare m.m.

Jag satte mig och funderade på en ny idé och det dök faktiskt upp en direkt. När jag försöker komma på en idé så försöker jag börja med att hitta något jag stör mig på i min omgivning. När jag hittar problemet så börjar jag fundera på olika lösningar och antecknar allt jag tänker på.

En vacker dag tar jag kanske fram mitt anteckningsblock och satsar på en eller flera av mina idéer men först ska jag fylla upp boken så att jag har ett ordentligt urval.

Inga kommentarer: