torsdag 14 maj 2009

Istället för att hyra bil

En bil kostar mycket pengar och jag har känt en väsentlig skillnad på möjligheten att spara efter att jag skrotat min. Vi har fortfarande kvar min sambos bil eftersom att vi har ett behov när vi bor en bit utanför stan. Vi löser mycket genom buss, samåkning och genom att gå. Problemet kommer när någon av oss vill åka iväg till en annan ort i ett par dagar.

Idag hittade jag en sida på nätet som gjorde det möjligt att köra en bil från en stad till en annan utan kostnad. Bakom sidan ligger en biluthyrningsfirma som vill ha sina fordon tillbakatransporterade till utgångspunkten. Jag har inte så mycket nytta av att bli medlem eftersom den inte finns i staden där jag bor men jag ska ha sidan i åtanke om de skulle öppna här.

Kanske har du detta företag i staden där du bor? Då har du möjlighet till att få en gratis resa. Läs vidare på: Hertz Freerider

1 kommentar:

Skjutsgruppen sa...

Välkommen till oss på Skjutsgruppen. Via de sociala nätverken är vi nu ett gäng som delar bilar tillsammans. www.skjutsgruppen.nu