lördag 27 juni 2009

Likt en deltagare i lyxfällan

Nu har jag fått hjälp med min hårddisk och det var inget fel på den. Jag har kopierat över mycket av det som fanns på den till vår externa hårddisk men lyckades få med en äldre version av mitt privatekonomidokument.

Filen jag fick med mig var ett år gammal och den var något enklare än den jag använder idag. Tanken att bygga upp den på nytt känns verkligen avlägsen då det helt enkelt är för mycket arbete. Som tur är så finns den andra på hårddisken och vi ska kopiera över den på söndag.

Nu när jag funderat på att köpa dator så har jag läst på och hört runt vad jag behöver för funktioner, antal gb minne, proccesorhastighet m.m. Tyvärr så har det funnits en hel del andra teknikprylar inne på de sidor som jag snurrat runt på och nu har ett behov börjat växa.

Likt en deltagare i lyxfällan har jag byggt upp ett behov att byta dator, tv, stereohögtalare m.m. Skillnaden mellan mig och deltagarna är att jag inte behöver lösa det direkt genom att springa och handla på kredit i närmaste affär. Jag gör endast kontanta fyndaffärer och kommer nog vägra att köpa nytt innan det är rätt sak till rätt pris.

Inga kommentarer: