fredag 2 januari 2009

Fiske och renovering under helgen

Nu har jag varit nere och provborrat och det var inte säkert vid vår bad/båtplats. Åkte en halvmil längre bort och där anser jag att det går att gå ut och fiska imorgon. Mer erfarna fiskare säger att de absolut inte vågar gå ut på den sjö som vi planerat att fiska på då det tar lång tid innan isen är säker. Kan bli ett snabbt beslut om att byta sjö när vi träffas hemma hos mig imorgon. Det finns många att välja på runtomkring.

När det gäller renovering så ska jag ta tag i saker som jag redan har material till. Jag måste frigöra lite yta innan jag tar hit mer material. Det jag ska göra under helgen är att sätta lister och foder på plats. De ligger på våra garderober och frigör jag den ytan så har vi ytterligare en plats
att packa upp flyttkartonger på. Just nu har vi ca 10 flyttkartonger som står i en hög jämte soffan och täcker en av våra två ytterdörrar.

Inga kommentarer: