torsdag 19 februari 2009

Prova först

Ett sätt att minska sina kostnader är komma ifrån onödiga inköp. Det är nog fler än jag som köpt något, använt det en eller ett par gånger och sedan haft saken som dammsamlare. Senast som detta höll på att hända så blev det annorlunda.

Vi hade läst om en spikmatta i plast som kunde användas för att bli av med ryggont och som avslappning. Det kändes som ett klockrent köp och jag kollade upp närmaste återförsäljare där den kostade 700 kr.

Innan jag hann iväg för att köpa en så lånade min sambo en av sin klasskompis. Första dagen provade vi båda två. Efter ca 6 min så försvann den obehagliga känslan och blodet pulserade i ryggen. Jag kände verkligen hur jag slappnade av i hela ryggen och i axlarna så jag låg kvar i 20 minuter.

Visst det var skönt men efter den kvällen har jag inte använt den en enda gång. Min sambo har använt den en gång efter den kvällen men frågan är om vi ska investera i en själva?

Inga kommentarer: