torsdag 23 juli 2009

Första steget på första steget

Det var lika bra att starta spelet direkt. Egentligen ska väl en speldeltagare leta upp det första myntet men jag anser att det är lika mycket värt med två pantburkar som är värda 1 krona. Min sambo kom hem vid 16.15 och jag föreslog en promenad.

En stor sak med spelet är att en deltagare ska göra saker som han eller hon inte gjort tidigare. Första pantburken som jag hittade låg nere i ett dike fullt med lera. Min sambo grinade illa när jag plockade upp den men jag tyckte det kändes bra. Jag hade aldrig tagit mig ner och plockat upp den om det inte var för spelet. Det hade varit en större chans att jag plockat upp en 50-öring från gatan.

Steget är inte avslutat då jag inte kan ta bilen in för att panta utan jag får vänta tills vi har ett annat ärende i någon butik så att jag kan byta burkar mot pengar. Gångturen gav totalt 5 burkar men jag tillgodogör mig bara 1 kr till spelet. Resten går till mig själv genom att det hamnar i matkassan.

Spelet fortsätter när jag fått min krona.

3 kommentarer:

minna sa...

min sambo läste din blog och förbjöd mig att läsa förra inlägget +den här. han är livrädd att jag hänger på!!! åååh jag vill ju också. Nu har jag lovat att låta bli! Jag älskar sånt här. Jävla gubbe! =( Nu förbjuder jag honom att läsa bloggar.

Auri sacra fames sa...

HAHA! Om du läser reglerna så ser du att man egentligen inte ska berätta för sin omgivning om spelet så det är väl ok att undanhålla för gubben? =)

minna sa...

Hahhaha. I quess so...