tisdag 11 augusti 2009

Detta spel...

Tiden går och jag har inte kommit längre än till steg 2 i spelet. Jag hoppades på att slippa gå ut och leta burkar men snart måste jag göra något för att nå till steg 3. Gillar inte att jag redan fastnat även om jag egentligen har gott om tid.

Mitt försök att sälja gräsklipparen har inte gått bra. Jag har försökt att sälja den till folk jag känner som skulle kunna behöva den samt lagt ut en gratisannons utan resultat. Den hade säkert gått att sälja via Blocket men då kan jag inte tillgodogöra mig pengar i spelet eftersom en annons kostar pengar där.

Vi har pratat om att lägga ut en annons med flera saker och ett gruppfoto på Blocket för att minska annonseringskostnaderna Vissa saker är det lätt att hitta köpare till och vissa saker är svårare men då kan vi lägga ut flera saker på en gång och kanske få några sålda iaf.

För att underlätta lite för mig framåt i spelet så har jag börjat läsa på köpesannonser. Hittar jag saker som många vill ha så är det nog lättare att få det sålt. Sen gäller det att ha en ordentlig prismedvetenhet vilket gör att jag funderar på att försöka fokusera på vissa saker som jag lär mig ordentligt. Tyvärr räcker det nog inte med en sak men jag får försöka anpassa detta efter nivå.

Lite fel taktik då mitt främsta fokus borde ligga på att dubbla upp till 4kr. Idag var jag inne på sidan Gratissaker för att försöka hitta ett erbjudande som jag kunde få gratis och sälja. Det var inget långt besök och jag hittade inget jag kunde använda (Ofta frakt som tillkommer eller något annat som bryter mot reglerna). Jag får väl gå in igen och gå igenom sidan ordentligt när jag får lite tid över.

Inga kommentarer: