måndag 24 augusti 2009

Steg 3 avklarat

Det har aldrig varit någon målsättning att klara av flera steg med pantburkar. Nu låg det ändå en plastflaska vid mina fötter när jag steg ut ur bilen i helgen. Burken pantades lite senare när jag letade efter en annan sak i matbutiken.

Tyvärr så hittade jag inte det jag sökte vilket gjorde att jag fick stå i kö för att lämna fram ett pantkvitto på en krona (något jag hade väntat med i vanliga fall). Nu är tredje steget avklarat och jag får börja fundera på steg 4 dvs att dubbla upp 4 kr till 8 kr.

2 kommentarer:

Håkan på Spara & Placera sa...

Gott jobbat! Men ska du inte försöka lite mer med att byta till dig saker istället för att samla och hitta?
Köp något för dina 4 kr och sälj det för 8.
Följer utvecklingen med spänning
mvh / Håkan

Auri sacra fames sa...

Målsättningen är naturligtvis att börja med Trading. Jag vill inte ändra så mkt på mitt liv pga av spelet utan för mig handlar det om att se möjligheter kring mig.

Det finns inte mkt att handla för 4 kronor och jag kan t.ex. inte ta bilen till ericshjälpen för att leta om jag inte har något annat ärende då det vore ett klart regelbrott. I

sf får jag be någon kompis att köra men jag kan inte ringa till ngn och fråga då ett samtal kostar pengar. Jag ska dock göra allt i min makt för att både klara spelet och prova flera olika tillvägagångssätt.

Tyvärr måste det bli ngn burk på vägen, annars kanske jag missar en möjlighet dvs att jag hittar ngt jag tror på som är oprutbart för 8 kr när jag bara har 4 kr som jag får använda.