måndag 14 september 2009

Synd att jag tittade på priset

Detta blev en historia när jag fick lära mig att billigast är inte alltid bäst. Särskilt när det gäller den kompetens som sa kunna krävas av en jurist.

Jag har tidigare skrivit att jag gått in som ekonomiskt stöd i ett tvistemål. Tyvärr drog vi oss ur innan rättegång då vi inte uppskattade vår biträdande jurists kompetens. Jag som är en lekman med ett visst intresse för juridik såg det som ett enkelt fall som hade gått i hamn om han tagit en minut till att kommunicera.

Visst, jag kan ha fel! Kanske hade vi dragit oss ur även om kommunikationen hade funnits men det känns ändå som att han inte har skött sitt åtagande på flera punkter. När vi avslutade vårt "samarbete" med honom så la han ihop räkningen och skickade den till mig trots att jag skriftligen informerat honom om att den skulle skickas till målsägande.

Nu har jag spenderat en över en timme med att författa ett brev som kräver en insatsbaserad rabatt. Vårt tidigare ombud ska få en möjlighet att ge den till sin chef själv innan jag gör det och han får det imorgon eftermiddag efter ett tips från min sambo. Hon tyckte att jag skulle vänta tills jag lugnat ner mig (ganska irriterad) så att jag inte får med något olämpligt i mitt brev.

Fakturan hamnade strax under 5000 kr, tur att jag har pengar sparat till detta.

Inga kommentarer: