måndag 12 oktober 2009

Gott råd från ekonomibloggare!

Igår följde vi ett råd från bloggen Pengar & Cash. Efter att vi storhandlat så stannade vi till vid huset där vi hade lägenhet förr. Vi lyckades snabbt att fylla en halv plastpåse från Willys med päron och äpplen trots att det var mörkt. Fastighetsskötaren var informerad om att vi skulle komma och vi hann prata lite med honom innan vi började plocka.

Äter jag ett äppel eller ett päron från butik så känns det som att det börjar "brinna" i munnen på mig. Jag tror att det har en koppling till pollenallergi (läst någonsans) och därför brukar jag inte äta de här frukterna. Konstigt nog går det alldeles utmärkt att äta det vi plockat själv så jag undrar om det är frukten eller om det är någon annan tillsats som tillkommer på vägen till butiken som jag inte tål.

Inga kommentarer: