fredag 16 oktober 2009

Renoveringshelg

Nu var det dags att påbörja ännu en helg med fokus på renovering och nybyggnation. Då jag satte upp vindskivor på förrådet förra helgen så måste jag olja dom nu och måla nästa vecka. Egentligen är det helt fel tid att måla då det är så mycket fukt i luften men det är nog bättre att göra det nu innan det blir för kallt.

Till förrådets insida har jag köpt den sista isoleringen som krävs och är bara inte vädret emot mig så kommer det nog upp innanväggar i helgen. Kvällen ska vi lägga inomhus då det är dags att plocka ner de innanfönster vi har. De ska målas om samtidigt som vi ska byta och fixa listerna så att det inte läcker värme. Det syns att det inte är riktigt tätt då det kommer in fukt mellan inne- och utefönster.

Våra två utedörrar släpper in kyla vilket känns väl nu när det är kallt ute. Även detta borde gå att fixa med några enkla ingrepp men jag antar att jag inte ska sätta målet för högt. Helgerna brukar ta slut väldigt snabbt.

2 kommentarer:

john sa...

Du kanske kan ta ledigt torsd, fred någon vecka så att du får en långhelg?
Då har du 4 hela dagar på dig och slipper kanske känna samma press på att bli klar med allt under helgen.
Bara ett tips =)
mvh
//John på ekonomisk trygghet

Auri sacra fames sa...

Hej John!
Det är ett bra tips men jag har spenderat det mesta av min semester. De dagar jag har kvar sparar jag nog till vintern för att knyta ihop ledigheterna=)

Jag gjorde ofta så förr då det nästan var enda sättet för mig att ta ut min semester. Det var under högkonjunktur och det har jag hunnit ta igen under lågkonjunkturen. Var ledig nästa hela december förra året och 5 veckor i somras=)