onsdag 2 december 2009

Beslutsfattaren har fel!

Idag blev det helt klart att det inte blir något med min sambos mönster som hade gett möjlighet till en extra inkomst. Efter att för andra gången presenterat mönster för det tillverkande företaget gav hon upp och sa att de nog får hitta någon annan till att göra mönstret.

Mönstret skulle enligt instruktionerna vara lite tuffa och annorlunda motiv till babysaker. Helt enkelt något som skulle sticka ut ur mängden. Med de instruktionerna gjorde hon flera mönster och fick svaret att de inte var tillräckligt gulliga.

Det stora problemet, enligt mig, är att den som bestämmer inte kan identifiera sig med målgruppen. Personligen tror jag att hon har helt fel och de personer som har sett min sambos mönster och tillhör målgruppen (nyblivna föräldrar och personer i ungefär samma ålder) har enbart varit positiva. Jag hade köpt saker med de motiven om jag varit förälder.

Nu är ändå alla förslag gjorda och jag funderar på om det inte skulle vara på sin plats att presentera hennes mönster för någon annan inom detta område. Någon som har ett tips på vart vi skulle kunna vända oss?

3 kommentarer:

Auri sacra fames sa...

Det var nog lite förhastat att säga att hon gett upp då hon redan ritat ett nytt mönster med ett "gulligt" tema=)

Gustav sa...

Har hon ritat din Homer också? :)

Min erfarenhet är att bra mönster kan användas på en mängd olika produkter och kanske på en produkt långt bort från den ursprungliga idén. Bra mönster är bra mönster helt enkelt.

Auri sacra fames sa...

*hehe* Mitt självporträtt har jag (precis som du gjort på din blogg) ritat själv=)

Angående mönstret har du helt rätt, även om temat är väldigt anpassat så går det att vidga sina vyer. Tack för tipset!