söndag 14 november 2010

En garanti

Det har varit väldigt dåligt med inlägg på senaste tiden och som vanligt tänker jag inte ursäkta mig. Min datortid som jag lagt på något som har med blogg att göra har lagts på något enstaka besök på Statcounter (där jag kan se besöksstatistik på mina sidor) och att läsa inläggen som alla Ni andra motivationsskapande ekonomibloggare skrivit. 

Jag har två övriga sidor som har ganska konstanta besökssiffror utan nya inlägg men denna blogg trillar ner till väldigt få besökare när jag inte uppdaterar. I statistiken dyker det då upp ett par få människor som troget tittar in för att se om det hänt något och en del kikar till och med in en gång om dagen. Väldigt få personer men ändå lite smickrande att de fortsätter att besöka denna sida för att läsa det jag eventuellt skrivit om.

Istället för att ge ett vagt löfte om förbättring på aktiviteten eller att bara ge en förhoppning om att det kanske ändrar sig så tog jag tag i det efter att min sambo somnat för kvällen (sitter som tidigare lördagsinlägg med ett vinglas i handen och njuter av min lediga tid samtidigt som jag ger en garanti för inlägg). Nu har jag suttit och skrivit fyra inlägg som kommer att publiceras mellan måndag och torsdag. De har jag skrivit för Er som besöker frekvent och jag antar att det är Ni som kommer att uppskatta inläggen mest!

Passar även på att att tipsa om ett inlägg, från Kampen mot index som är en av bloggarna jag följer, med en gratis sak som jag passade på att utnyttja direkt.

1 kommentar:

Olof sa...

Kul! Ska titta in varje dag till veckan :)