måndag 15 november 2010

Chans till ett extra steg

Likt tidigare inlägg om spelet "0 till 8 miljoner" så börjar jag med:
- Spelet har stått stilla ett tag...

Nu har jag funderat på varför?

Enligt spelinstruktionerna så krävs det ett tankesätt i början men sen krävs det att du ändrar tänkande ju längre du kommer. Det är inte samma sak att dubbla upp 16 kr till 32 kr som att få 2 miljoner att bli 4. Jag tror själv att mitt eget tänkande för att dubbla skulle passa bäst någonstans i mitten av de här summorna.

Som tur är så har det dykt upp en möjlighet!

Genom min sambos nya tjänst så har jag möjlighet till ett extra jobb. Jobbet är återkommande i perioder som jag inte vet om just nu (tror det är relativt långa perioder mellan passen) men jag binder inte upp mig att ta fler gånger bara för att jag tackar ja till ett pass. Det fungerar även ihop med mina schemalagda arbetstider. 

Jag har redan mitt första datum bokat och det är den 16 december. Det enda som kan stoppa mig från första passet är att mina schemalagda tider inte gäller och jag själv bokat in en genomgång av mål och måluppfyllnad på kontoret, ett möte som jag även bjudit in styrelsen till. Tyvärr så satte jag ett öppet datum mellan 14-16 samma månad och är det just denna torsdag alla kan så missar jag mitt extra jobb.

Blir det inte denna gång så ska jag nog kunna ta arbetspass framåt och använda pengarna för att ta ett par steg framåt i spelet och hamna på nivåer som passar mig bättre.

Inga kommentarer: