torsdag 1 december 2011

Chips med extra tillsats

Chips är något vi brukar köpa när vi tar en hemmakväll med film. Min favorit är lättsaltade chips vilka min sambo inte är så förtjust i vilket gör att vi köper hem två chipspåsar ibland. Oftast räcker påsarna flera dagar även om själva inköpet alltid görs i samband med en film.

Vid senaste chipsinköpet köpte vi bara en chipspåse och det var min sambo som fick välja. Den gång lyckades vi få i oss hela påsen tillsammans och vi åt direkt ur påsen. När min sambo höll på att avsluta påsen (vi åt chipsen direkt ur chipspåsen) så började hon grina illa och tog ut en bit mjukplast ur munnen som följt med chipsen då ögonen var på tv.n.

Inte särskilt mysigt så jag fotograferade direkt efter filmen och skickade in ett klagomål till tillverkaren. Svaret kom måndagen efter och då bad de oss att skicka in påsen samt plastbiten. Idag fick vi ett brev med en ursäkt och en förklaring på att en bit av påsen till en råvara följt med och lyckats ta sig genom deras kontroller.

Vi fick även med värdecheckar på 150 kr på produkter från samma tillverkare. Med vår chipskonsumtion innebär det gratis chips en bra bit in på våren och eftersom jag blir så tacksam över besparingar, även om de är väldigt små, så väljer jag att inte skriva namnet på tillverkaren. Chipsen kommer dock att inspekteras i en skål innan filmen börjar.

Inga kommentarer: