onsdag 28 november 2012

Isskrapa

För någon vecka sedan så hade jag is på rutorna för första gången. Konstigt nog hade jag inte en enda isskrapa i bilen och de måste ha försvunnit eller städats ut under sommaren. Denna gång fick jag lösa det med ett fodral till en CD-skiva och en handske men så vill jag ju inte lösa det under nästkommande månader.

Jag letade runt i hemmet för att se om jag kunde hitta mina isskrapor men utan resultat. Istället för att bara åka och köpa en ny så såg jag att jag hade tid att lösa bekymret enligt väderleksrapporterna. Under nästkommande dagar nämnde jag för flera stycken att jag inte hittade någon isskrapa.

Förra veckan kom en kollega fram till mitt skrivbord. Hon hade hittat en iskrapa på jobbet med reklam för ett lokalt fik. Iskrapan ligger numera i min bil och väntar på att få användas första gången och jag är nöjd över att ha sparat både tid och pengar även om det inte handlade om särskilt mycket av varken det ena eller det andra.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: