måndag 15 december 2008

Kläder, genomgång av garderob

Gick precis igenom min garderob, efter att ha flyttat alla kläder i omgångar, för att få varje plagg på rätt ställe. (Sådant som jag hinner med nu när jag har semester.) Känns som om jag har så mycket mer kläder nu men det beror på att vi numera har egen tvättmaskin. Nu har jag inte alls ett så stort mellanlager med smutstvätt som tidigare då vi slipper tänka att boka tvätttid och följa den. Bara att kasta in i maskinen.

Trots att jag slängde en del slitna kläder innan vi flyttade så har jag alldeles för mycket kläder med tanke på platsen som vi har för detta. Fyllde upp en stor papperspåse med kläder att göra mig av med. Vissa saker gör lite ont att göra sig av med. Favorit t-shirten som är full med hål, dyra kläder som jag inte trivs i längre och till och med en del som jag knappt använt överhuvudtaget. Jag har helt enkelt ångrat mig efter köp. Får se om jag kan hitta någon i rätt storlek som vill ha lite bättre begagnat, annars får det läggas i en klädcontainer.

Tänkte att jag skulle skriva en liten lista på klädbehov medans jag fortfarande har det färskt i minnet.
Stort behov: Badbyxor, svarta skor, jeans, bälte till finbyxor, bälte till jeans, slipsar (har bara en).
Behov: (saker som kan bytas) träningsskor inomhus, sommarjacka, t-shirts, träningsskor utomhus, träningsbyxor.
Absolut inget behov: Tröjor, underställ, 3/4-byxor.

Tog inte med kalsonger och strumpor då jag ser det som ren förbrukningsvara. Utan mellanlager så fick jag iofs knappt igen lådan som innehåller detta. Nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter och vad jag absolut inte bör köpa. Detta ger mig möjlighet att köpa de största behoven innan jag spenderar pengarna på kläder som jag egentligen inte behöver.

Inga kommentarer: