onsdag 11 februari 2009

Kamin

En del i vår byggplan har varit att installera en kamin (skönt att kunna elda i sin egen kamin). Vi borde använda våra renoveringspengar till detta då jag tror att vi kan få rabatt när det blir lite varmare väder. I vägen för detta beslut står min privata chef och sambo som vänligt men bestämt har berättat att köksluckorna prioriteras i dagsläget.

Jag räknar med att inköp och installation av vår enkla kamin kommer kosta ca 25 000 kr. De pengarna hinner jag tyvärr aldrig spara ihop innan eventuell rabatt. Samtidigt så har jag aldrig sett några rabatterade priser på skorstenar eller besök av sotaren. Kanske är det lösningen. Om jag endast investerar i kaminen så hinner jag kanske spara ihop de 4000-5000 kr som krävs. Sen kan den stå på sin plats och invänta installation.

Samtidigt så borde det vara som billigast när det är som varmast utomhus. Då kanske vi borde vänta tills i juli innan vi handlar. Någon som vet?

Inga kommentarer: