onsdag 22 april 2009

Semesterplaner

-Vad ska vi göra på semestern?
Det är en fråga som jag redan har hört flera gånger under år 2009. Jag förstår min sambo eftersom vi knappt haft semester samtidigt tidigare år och denna sommaren har vi möjlighet till detta. Själv har jag vant mig vid att alltid ha saker som måste göras så min semester har till stor del varit ett byte av arbetsuppgifter. Jag skulle tycka att den var en toppensemester att stanna hemma och varva lite byggande med fiske. Vi får väl försöka att hitta en mellanväg och ha "riktig" semester halva tiden och min sorts semester den andra halvan.

Vi har väl ca 9000-10.000 kr undanlagda till en utomlandsresa. Det känns inte som att vi kommer särskilt långt på det så även detta år lutar väl åt semester i Sverige. Förra året lånade vi en stuga på Tjön ett par dagar och det skulle vi ha möjlighet att göra i år igen. Sen pratade jag med en kompis vars föräldrar har en stuga vid havet utanför Båstad och dit var vi också välkomna. Vi får se vad min sambo säger om att planera in en lågbudgetsemester genom besök och boendelån.

Inga kommentarer: