söndag 26 juli 2009

Flymo

Ikväll var vi åter igen på besök hos min sambos föräldrar. De behövde hjälp med ett lyft samtidigt som de hade lovat oss både mat och en gräsklippare. Vi åkte därifrån med två stycken Flymo gräsklippare och en trimmer.

De hade inte använt sina gräsklippare på länge och de visste att vi behövde en då våra gamla handgräsklippare börjar ge upp. Eftersom det är en gåva och vi endast behöver en klippare så börjar jag fundera på dubblingsspelet igen.

Jag slog på Blocket och hittade likadana gräsklippare mellan 100 kr - 500 kr. Nu vet vi inte om båda fungerar men om jag får ordning på båda så kan jag putsa till och sälja den ena. Naturligtvis så kommer svärföräldrarna få sin beskärda del och isf kan jag dubbla upp mina 2 kronor till 4.

Jag ska prova klipparna imorgon.

1 kommentar:

Auri sacra fames sa...

Det var lite att göra med alla maskiner utom en Flymo. Den har jag putsat upp med lite regnvatten och jag ska lägga ut den med en gratisannons och se om någon vill köpa den.