onsdag 18 november 2009

Nyemmision

Då var det åter igen dags för en nyemission i min aktieportfölj. Senast var det Eniro och nu är det dags att för Karo Bio att fylla på sin kassa. Skillnaden är att denna gång känns det inte lika bra att vara med och betala.

Pengarna de får in räcker inte till mycket mer än att hålla företaget flytande under en viss tid och kommer det inte fram ett avtal innan pengarna är slut så kommer det att leda till ännu en emission. Som tur är så är även detta en väldigt liten del av min totala aktieportfölj.

Jag kommer att delta även denna gång men jag ska nog hålla mig borta från liknande aktier i framtiden. Då varje aktie ger en teckningsrätt och tre teckningsrätter ger möjlighet att köpa en ny aktie så kommer jag att delta med 198 st dvs. betala för 66 nya aktier. De sista två teckningsrätterna sålde jag.

Inga kommentarer: