måndag 25 januari 2010

Pengadroppe innan SM

Tidigare har jag skrivit att jag kommer att föra över procent på eventuella pengaregn till långsiktigt sparande. I helgen hade jag ett litet pengaregn eller rättare sagt en liten pengadroppe. Vinst på ett R-system på stryktipset gav tillbaka 25 kronor mer än mina satsade 36 kronor.

Egentligen måste jag räkna insatsen som vinst också då jag räknar den som förlorad när jag lagt spelet. Då blir vinsten 61 kronor och nu för jag över 20% av pengarna till en egen post på räntekontot. Förhoppningsvis kan jag samla ihop mer genom vinster nu när Tips-SM startar. Ekonomisk är det egentligen helt vansinnigt att vara med (gick inte särskilt bra förra året) men jag ser det ur ett nöjesperspektiv.

När jag får nästa lön så får pengarna följa med min månadsinsättning till Avanza mini och på detta sätt så ger det en liten sparfunktion. Skulle jag mot förmodan vinna en större vinst så kommer fördelningen att se annorlunda ut men antagligen så får jag vara nöjd med det lilla och fortsätta med många bäckar små taktiken.

Inga kommentarer: