tisdag 26 januari 2010

Två affärer, två besparingar

Idag var jag och handlade golv på Cheapy. Jag har hela tiden vetat vilken sorts golv jag vill ha nämligen ett laminatgolv med en lite hårdare yta. Det känns bäst då det ska ligga i vårt förråd och jag vet att vi kommer att ha skor på när vi är där inne.

Vi har ett liknande golv i köket (klinkerlaminat) och jag visste att när vi köpte det så var det rea på detta golv. Nu har jag väntat och tittat i reklambladen varje vecka tills det äntligen var rabatt på ett liknande golv. Detta väntande gjorde att vi sparar 150-225 kronor beroende på om jag behöver använda alla förpackningar eller klarar mig på en mindre.

Jag såg även att de sålde flyttkartonger. Vi ska ha en hel del saker nerpackade i kartonger i förrådet men istället för att köpa nya valde vi att hämta gratis banankartonger i en matbutik. Denna gång tog vi bara med 4 stycken men det är bara att hämta fler om vi behöver komplettera.

Inga kommentarer: