tisdag 30 mars 2010

Delmål till delmålet

Nu när jag har ett mål med delmål så är det dags att bryta ner det ännu mer. Går vi tillbaka till min senaste privatekonomiska kvartalsrapport så ser vi att värdet på mitt Aktiedirektkonto var 59 316 kr.

Räknar jag med det så måste alltså värdet öka med 3781 kr/månad (inklusive insättningar) från 1 februari fram till 27 mars nästa år. Nästa privatekonomiska kvartalsrapport är kring den 1 maj. Då ska jag även publicera nedanstående diagram så att vi ser hur jag ligger till med mina delmål och framtida mål.

Det skönaste med att jobba efter detta är att jag egentligen kan sluta bry mig om hur OMX rör sig. Jag ska istället fokusera på värdet på min portfölj gentemot uppsatta mål och koncentrera mig på det som egentligen gör någon skillnad för mig.

Inga kommentarer: