fredag 21 januari 2011

Steg 9

Nu fick jag mitt lönebesked från mitt extraarbete och efter 50% i skatt så ger det mig summan 412 kronor som en extra inkomst för denna månad. Jag behöver 128 kronor av lönen till spelet och efter den 25 januari, när jag plockat ut pengarna och lagt i min plånbok med spelpengar, så är steg 9 avklarat (256 kr). 
Jag har anmält mitt intresse till ytterligare extrajobb under en kortare tidsperiod men då det isf blir mer regelbundet så det kvarstår några frågetecken. Då min sambo har en chefsposition så måste de fråga lite högre chefer så  att det inte bryter någon lämplighetsregel men det borde vara ok. Jag ska bara täcka ett antal timmar innan en rekrytering gjorts på en numera ledig position på deltid.

Min timlön är mindre än hälften av det jag tjänar på mitt vanliga jobb men jag skulle bara tycka att det var kul att få möjligheten att hjälpa till och det ger mig isf chansen att öka ett par ytterligare steg.

Steg 10, 512 kr
Steg 11, 1000 kr (avrundar till jämna siffror här)
Steg 12, 2000 kr

Efter detta får jag nog hitta på något annat sätt att gå vidare än att jobba extra men först måste jag som sagt se till att få chansen till detta jobb.

Inga kommentarer: