torsdag 12 december 2013

Ökade klädkostnader 2014

I början av året fick jag en massa kläder av en kompis och detta har gjort att jag klarat min klädbudget utan problem under detta år. Jag började året med 1730 kr på mitt klädkonto och hittills i år har jag satt in 2550 kr extra.

Under året har jag inte behövt komplettera med så mycket kläder mer än någon t-shirt, underkläder och ett par sågkedjebyxor då det blivit en del arbete med motorsåg och jag blev tvungen att lämna tillbaka paret jag lånat. Jag har även gjort uttag från klädkontot på ca 1000 kr när jag skramlade ihop pengar till sommarens utomlandssemester. Nu har jag, trots extra uttag, mer pengar på kontot än när jag startade året.

Bekymret är att jag inte haft några direkta uppehåll med min gymträning vilket gjort att jag gått upp ganska mycket i vikt. Det började med att jag gav bort en kavaj som satt som ett korvskinn. Sedan fick jag lägga undan skjortor då huden på bröstkorgen syntes så fort jag andades in. Nu har jag även hittat t-shirtar som känns som att de slutar vid naveln. Positivt med tanke på att träningen gett resultat men nu känns det som att det kan bli dyrt.

Jag får göra en riktig genomgång på garderoben under julledigheten men jag inser redan nu att jag kommer få lägga mer pengar på kläder år 2014. Som tur är så har jag fuskat med min benträning under året och behöver inte byta ut mina jeans.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: