söndag 22 december 2013

Juletid

Snart är det dags att ge sig ut för att inhandla de sista julklapparna och det verkar som att slutsumman blir något högre än förra året. Eftersom att jag sparat månadsvis under hela året för inköp av julklappar precis som andra återkommande kostnader så är det egentligen bara tiden som gör skillnad dvs. tiden att hitta något att köpa. Förra året handlade jag för mindre än den sparade summan och fick "tillbaka pengarna" från avsättningen.

Tid och smidighet känns som något jag värdesätter mer och mer för varje år. Jag började med att leta julklappar på nätet och har beställt en hel del. Hade jag inte haft en så hektisk höst hade jag nog kunnat hitta alla mina julklappar tidigare men nu är det för sent att beställa och jag får därför bege min in i julstressen istället.

Imorgon blir det att gå till jobbet som vanligt. Strax efter 17.00 i fredags insåg jag att tiden inte skulle räcka till utan att jag skulle bli tvungen att fortsätta nästkommande vecka. Förhoppningsvis blir jag klar under morgondagen så att jag kan ta ledigt fram till vecka 2.

Arbete, plusgrader och regn ger väl inte direkt någon julstämning men jag får ändå passa på att önska alla som läser detta en god jul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: