tisdag 7 april 2009

Bygga växthus?

Under eftermiddagen ringde min sambo och berättade att hon ville ha ett växthus och att vi ska bygga det av gamla fönster. Hon hade redan hittat fönster som det gick bra att hämta för kostnaden av annonsen. När jag frågade vart vi ska förvara allt så sa hon att det kunde stå ute under en pressening tills vi kan bygga ihop det.

Jag svarade henne att eftersom jag har ganska mycket att göra inom närmaste tiden så får hon göra som hon vill så länge hon inte blandar in mig i det. Det ska bli lite kul att se hur hon agerar samtidigt som jag är lite stolt över hennes tänkande kring kostnader. Ett begagnat växthus kostar iaf 1000 - 2000 kr. Jag tror vi kan bygga ett både större och billigare växthus om hon hämtar de fönster hon pratade om då vi även har en del av det övriga materialet som krävs på lager.

6 kommentarer:

minna sa...

och jag som har kikat på växthus från 50 000 kr och uppåt! Det finns inga beg med fönster för 2000kr!!!Typiskt killar=)

Auri sacra fames sa...

Typiskt killar? *hehe* Jag slog på Blocket och de två billigaste (och enklaste) växthusen kostade 1000-2000 kr men jag såg väl i syne=)

Min sambos föräldrar har byggt ett växthus modell större av gamla rutor. Det är riktigt fint och det kostade bara ett par tusen. Lite likt detta:
http://www.gunnesboskolan.lund.se/nyasidan/79/proffsport/vaxthuset/vaxthuset1.html

Rutorna som min sambo ringde efter var redan bokade av någon annan men det dyker väl upp fler chanser.

Auri sacra fames sa...

(Inte första bilden, bläddra med pilen till höger)

Kristian sa...

Ska vi ha växthus när vi flyttar så vet jag i alla fall att den kostnaden och arbete får kärringen stå för! :) Pappa har roligare leksaker inom synhåll :)

minna sa...

med glas i??? Inga plexi shit=)

Auri sacra fames sa...

När jag tittade närmare på annonserna visade det sig att de var av glas men att vissa av rutorna var sönder vilket gjorde att priset blev lägre. Detta gör att mitt antagande på 1000-2000 kr var alldeles för lågt.

Minna vs ASF 1 - 0
Bra att du håller reda på det jag skriver=)